Brainsafe inleder ett strategiskt samarbete med Handelshögskolan i Stockholm (SSE) som kommer att pågå från januari till mars 2024. Detta initiativ involverar studenter från SSE:s masterprogram som utvecklar en varumärkesstrategi, kommunikationsplan och tar sig an en innovationsutmaning.
Inom segmentet Varumärken och Kommunikation kommer studenterna att arbeta nära Brainsafe för att förbättra företagets varumärkessynlighet och kommunikationsinsatser, med fokus på hjärnskakningar och att positionera Brainsafe som ett viktigt verktyg för patienter.
Parallellt kommer studenterna i kursen Innovationsledning att ta sig an en innovationsutmaning presenterad av Brainsafe, med målet att öka medvetenheten om hjärnskakningar och belysa Brainsafes stödjande roll.
Den centrala frågan för innovationsutmaningen är: ”Hur kan Brainsafe effektivt öka medvetenheten om hjärnskakningar och betona sin roll som ett stödjande verktyg för patienter?”
Detta samarbete återspeglar synergin mellan akademi och näringsliv, och visar potentialen för kreativitet och innovation. Brainsafe ser fram emot att få nya perspektiv och innovativa lösningar samtidigt som företaget bidrar till SSE-studenternas utbildningsresa.